2012. április 18.

45. nap - Csak így érdemes élni

Igen, szerintem csak úgy érdemes élni, hogy megpróbálod kihozni a testedből (és magadból) a maximumot. Mindenkinek csak egy élete van!!! (valószínűleg...) Ez az alapja mindennek. Legalábbis nálam. Mert szerintem ez emberfüggő. Vannak olyan egyéniségű emberek, akik a külsejüktől és mindenkitől függetlenül nem félnek mások véleményétől és képesek mindig önmagukat adni, és így érzik jól magukat. Egyszerűen nem korlátozza őket a súlyfelesleg, élvezik az életet, a kajákat, csak néha gondolkoznak el a fogyáson, és akkor is inkább az egészségük miatt. És vannak olyanok, mint én... Nem tudom elvárni mástól, hogy meg legyen elégedve velem, ha én nem vagyok megelégedve magammal. Márpedig ha én nem vagyok megelégedve, akkor az minden élethelyzetben sugárzik rólam...
TEST-ÉRTÉKELÉS
Nem mintha számítana, de 64 kg vagyok. Szerintem én nem nagyon fogyhattam vízből, mert már a program előtti két évben folyamatosan egészségesen étkeztem, csökkentgettem a kalóriákat, nem a gyorsétteremből szaladtam át a kondiba... A 70 napom kiemelt célja a hasam "eltüntetése", ezért emelem fel mindig a karomat, hogy jól látszódjon... Viszont a következő programomban a fenekemen fogok a legjobban dolgozni, az tuti. ;)
Mell
Kicsit kivagyok készülve attól, hogy a 70B-s sportmelltartómban egyre több hely van... Mint mindig, most is inspirációt kerestem, hogy könnyebben elfogadjam a dolgot... Eszembe jutott egy általános iskolás volt osztálytársam, akinek még 8. osztályban sem volt SEMMI MELLE, és szegényt elég sokszor bántották miatta. Annyira primitívek tudnak lenni a "gyerekek". De még a felnőttek is csinálnak ilyet, az a baj. Olyan külső adottság miatt beszólni valakinek, amiről nem tehet, szerintem borzasztóan szánalmas dolog.
1. Gyakorikérdések.hu ;)
"Engem is eléggé zavar, de igyekszem nem erre koncentrálni. A mellem nem szép! Oké, de gyönyörű a csípőm és a hasam, a derekammal is maximálisan elégedett vagyok. Szerintem ennyi a titok. Keresd meg mi a ami nagyon szép rajtad, és koncentrálj arra. Nem úgy menj végig az utcán, hogy kis mellű vagy, hanem úgy, hogy jós.eggű/szép arcú/ szép szemű/ jó lábú stb. :)"
"és az mit szóljon aki nyomorékon születik, pl bénán, vagy karok nélkül? az sosem gondol ilyesmire, hogy ciki, inkább csak nehéz az élete, és mégis gyakran ügyesebbek, mint az, aki teljesen ép. és a beteg embereket tudják a legnagyobb szeretetet adni, ők boldogak, mert nem nagyravágyóak. "
2. Elég sok kis mellű modell és a sztár túllép ezen a problémán. Nekem is menni fog. :)
3. A harmadik ok, hogy ha már a LifeTilt ideológiát követem, akkor meg pláne le kéne szarnom, hogy mekkora a mellem... :D
EDZÉS
Ezt a mondatot rengetegszer elismételtem magamban az edzések során:
Bábeltől a Wattig
Megértettem a lényeget: Akard érezni a fájdalmat és akarj meghalni minden egyes alkalommal, hogy utána minden egyes alkalommal újjászüless!
A program
http://motivacioblog.hu/szenvedes-vs-elvezet
DIÉTA
Túlságosan rágörcsöltem erre a dologra, azt akartam, hogy tökéletes legyen a diétám. Most már nem bonyolítom túl annyira a dolgokat. Betartom és kész. Ezt eszem:
Reggeli: 
30 g zabpehely, 20 g fehérje (gyors felszívódású)
Tízórai: 
30 g fehérjeturmix vízzel
VAGY
150 g túró zöldségekkel
Ebéd: 
40 g bulgur 150 csirkemell/hekk sok zöldséggel (10 ml MCT olaj)
Uzsonna: 
100 g csirkemell/tonhal sok zöldséggel (5 ml MCT olaj)
VAGY
5 tojás (1 sárgája) sok zöldséggel
Vacsora:
30 g fehérjeturmix vízzel
Az elején sem csináltam olyan rosszul a dolgokat, csak így, hogy több információm és tapasztalatom van, átalakítottam a diétát, hogy még eredményesebb legyek. :) Ja, és a lelkem is megnyugodott, hogy nem koplalok. :)  Olyan étrendet akartam, ami egészséges határokon belül mozog, de fogyok is vele. Lecseréltem a puffasztott rizst zabpehelyre,a fehér rizst pedig barnára/bulgurra/kölesre, mert ezeknek sokkal jobb a glikémiás indexe, a szénhidrát-fehérje-zsír arányuk és egészségesebbek is. Ami számomra megdöbbentő volt, hogy a puffasztott rizs glikémiás indexe elvileg magasabb, mint a fehér kenyéré. Aztán hogy ez tényleg így van-e, már más kérdés...
Az előző diétáim hibái
1. hiba: Indokolatlanul nagy fehérjebevitel
Soknak is éreztem...Viszont a jó hír, hogy zsírként nem tud elraktározódni a fehérje, tehát ez kisebb hiba, mint mondjuk a túlzott szénhidrátbevitel.
"A minimális fehérje bevitel 2 gramm/ testsúly kilogramm kell, hogy legyen – ez 60kg-os ember esetén 120 gramm fehérjét jelent naponta. Ennél többet is lehet enni, mert a fehérje nem hizlal. A szervezet nem képes elraktározni, mint a zsírokat vagy a szénhidrátokat. A felesleget a vesék segítségével egyszerűen kiválasztja és kiüríti." (zelenij.hu)
2. hiba: A szénhidrát nem megfelelő forrásból való bevitele
A tejtermékekből vittem be az elején túl sokat, de már főként csak zabpehelyből, bulgurból, és zöldségekből szerzem be a szénhidrátot.
3. hiba: Drasztikus szénhidrátmegvonás
Azt hittem, hogy ezt a hibát is elkövettem, de egy kicsit utánaszámoltam a dolgoknak... A zöldségek nélkül tényleg nagyon az ajánlott mennyiségek alatt lettem volna, de én rengeteg zöldséget eszem... :)
Egy átlagos napon 184 kcal 11 g feh 37 g ch-t viszek be zöldségekből. (400 g káposzta 120 kcal 8 g feh 24 g ch, 100 g uborka 10 kcal 1 g feh 2 g ch, 150 g jégsaláta 14 kcal 1 g feh 3 g ch, 100 g vöröshagyma 40 kcal 1 g feh 8 g ch)
A diéta alatti szénhidrátszükségletről mindenki mást mond, a számításokon túllépve én ezeket találtam a leghitelesebb információknak:

  • A ch-t érdemes egyénre szabva belőni, kísérletezgetve.
  • 50 g/nap alá nem szabad menni.
Végül sok oldal ajánlásából átlagot vontam, és ezek a számok jöttek ki, ez alapján módosítottam a diétán is: 130-140 g fehérje, 80-90 g szénhidrát.
Táplálékkiegészítők
Két újdonság: Peak Speed és Peak MCT olaj. Vegyes érzelmeim vannak a Speed-del kapcsolatban. Nem csodaszer, mert a fáradtságérzetet a lábaimban nem tudja eltüntetni, de lehet, hogy enélkül meg sokkal nehezebb lenne. Tény, hogy mióta ezeket használom, sokkal jobb időket futok (5,7 perc/km 6 km-es távon) és nincsen már olyan "hulla fáradt vagyok" érzésem.. Most ez vagy a Speed-től vagy az MCT-től van... Soha nem fog kiderülni... :D Az MCT nagyon finom, több étkezésre osztva fogyasztom...
Húsvét
Túléltem zöldségekkel a húsvétot, még főtt tojást sem ettem. :)

Amúgy ez a húsvét még talán a legegészségesebb ünnep. Sok zöldség, fehérje... Csak hát a fehér kenyér, a zsíros sonka, meg a majonéz. Azt tuti, hogy nálunk jövőre lesz sovány sonka, teljes kiörlésű kenyér, és valami kalóriaszegény és egészséges mártás majonéz helyett. Miért ne spóroljak a kalórián, ha lehet? Nekem megéri. :)
Péksütik 
Mi van, ha elmész egy pékség mellett és megérzed az illatot? Nehéz visszautasítani? Főleg a metróban durva a helyzet... Én ilyenkor szippantok egy nagyot, becsukom a szemem és megyek tovább. Néha elég, ha megszagolgatom a kajákat, az is kielégiti egy kicsit a vágyaimat... Heti 25 órát dolgozom egy pékségben, ahol helyben is sütünk, és egész nap illatozik a bolt. Én kenem le a kakós csigát, én öntöm ki a sajtospogácsa megsült sajtjának a morzsáit...  De kibírom, hogy egy morzsát se egyek belőle. Mert az az egy morzsa egy perc múlva már két morzsa... Nem isteníteni akarom magam, csak azt akarom kihozni a dologból, hogy ha nehéz dolognak tartod, hogy ellenállj, amikor elmész egy pékség/gyorsétterem/gyros-os mellett, gondolj arra, hogy legalább nem kell ott dolgoznod! :)
Már a McDonalds-os időkben megtanultam más szemmel nézni ezekre a kajákra. Elfüggetlenedtem tőlük, úgy kezelem őket, mintha "műanyagok" lennének.
Szeretném megragadni az alkalmat, hogy köszönetet mondjak a kolléganőmnek, amiért elsőre megértette ezt a 3 óránkénti evés dolgot, és ahelyett, hogy értetlenekdett volna, MINDIG biztosítja nekem, hogy ehessek, sőt, van, hogy neki jut eszébe előbb. Pedig ő nem egy vékony lány, sőt... És ennek ellenére nem irigy, nem hátráltat, hanem segít. Köszönöm! :)

ÉLETBILLENÉS
Sok hűhó semmiért?
Nem tudhatom biztosan, de mintha rólam is lenne szó ebben a cikkben:
Félek. Félek attól, hogy nem lesz elég látványos a változás, és csak járatom a számat. Elismerem, hogy a Facebook album a diétában szereplő kajákról már túlzás volt. Le is töröltem. Főleg, hogy már nem is aktuális... A Motivációs mappám viszont marad, és lehet hogy senkit nem érdekelnek a képeknél lévő megjegyzések, de számomra emlékek, és egy élmény lesz a program végén végigfutni azon a 70 képen. Vagy visszanézni a 2. programom előtt vagy akármikor az életben... Azt sem bánom, hogy részletesen leírtam a diétámat, mert vannak benne hibák, és ha az én hibáimból más tanulni tud, az egy jó dolog szerintem.
Mélypont
Az újabb mélypont időszerű volt. Az ok nevetséges, szánalmas és érthetetlen: félek a boldogságtól. Nem is a boldogságtól, hanem attól, hogy elmúlik. Az életem eddig kb. 10%-ban tartalmazott igazán boldog pillanatokat, és már most 60%-on vagyok, és ez az arány folyamatosan nő. Ami most történik velem, az olyan szintű ajándék nekem, mint másnak egy lottónyeremény. Nem könnyű feldolgozni, és meg kell tanulnom kezelni a dolgot. Hozzá kell szoknom, hogy a boldogság, elégedettség, szabadság alapállapot lettek nálam 20 év után először. Mégis félek, hogy ez túl nagy dózis boldogság az eddigiekhez képest és fog valami rossz történni. Betegség, szegénység, akármi... És aggódom emiatt is... 
Nevetségesnek tűnhet, hogy ennyi dolog elindult bennem, annak ellenére hogy a képeken nincsen óriási változás. De az, hogy látom, hogy tűnik el a hasam, borzasztóan felemelő érzés. A képektől szerintem senki nem dobja el az agyát, és nem is látszik rajtuk az a változás, ami bennem zajlik. Mégis mitől vannak ezek az érzések bennem? Nem tudom, de biztos nem 3 kilótól. Nem a 3, 5 vagy 10 kiló számít, hanem amit az eltűnt kilók jelentenek és okoznak. Egyszerűen mindazt, amire a program alatt ráébredek magammal és a múltammal kapcsolatban. Ez a 70 nap hasonlítható a születés előtti 9 hónaphoz is. Hangokat hallok, ingereket érzek, és tudom, hogy a csoda vár rám "odakint", annak ellenére, hogy van egy-két kényelmetlenség amit el kell viselni... :) Nem szeretném leírni az életem történetét, bár azt teszem... Ezek az idézetek talán átadják az érzéseimet:
A MÚLT:
"Néha magányos vagyok, és nem könnyű, de ez az ára annak, hogy kitaláld, mit akarsz kezdeni magaddal."
Tuti gimi
"Ha majd belefáradsz abba, hogy az legyél, aki nem vagy, akkor majd végre élvezheted az életet. Idővel rájössz, hogy ez nemcsak örömet szerez, hanem valami sokkal mélyebbet ad: értelmet az életednek."
Paulo Coelho
A JELEN:
"A fájdalom néha olyannyira életed részévé válik, hogy azt hiszed örökké tart. Aztán egy nap érzel valami mást, valami rosszat, csak mert az szokatlan, és abban a pillanatban rájössz, hogy boldog vagy."
Tuti gimi
"Az ember jórészt azzal teszi tönkre az életét, hogy rettegve vagy reménykedve folyton azt várja, mi lesz holnap. Nincs egy pillanatnyi nyugta, mindig a következő pillanatra gondol, aztán az utána következőre, s így nem tudja élvezni a jelent."
Robert Merle
"Talán szeretünk szenvedni , talán belénk van programozva.
Mert e nélkül nem is tudom…talán nem éreznénk, hogy vagyunk.
Hogy is mondják? Miért csapkodom magam ostorral? Mert annyira eszméletlenül jó amikor abbahagyom…"
Grace klinika
"Minden dalnak van egy vége, egy utolsó hangjegye, minden dal véget ér. Butaság lenne emiatt nem élvezni egy dalt. Egyszer minden dal véget ér, de ettől még élvezheted a zenét."
Tuti gimi
A JÖVŐ:
"Életünket a lehetőségeink határozzák meg. Azok is, amiket elszalasztunk (...) Lesznek nagyszerű és rossz pillanataid. Remélem, te tele leszel jóval. Remélem, látsz majd olyanokat, amin ledöbbensz. Remélem, érzel olyat, amit addig még sosem éreztél. Remélem, találkozol emberekkel, akik másként látják a világot. Remélem, olyan életed lesz, amire majd büszke lehetsz. De ha mégsem, remélem, lesz erőd, hogy újra elkezd."
Benjamin Button különös élete c. film
A legnagyobb közhelyek a legnagyobb igazságok:
SOK MINDENT ELVESZÍTHETSZ AZ ÉLETBEN, DE EGYVALAMIT SOSEM:

A JELENEDET.


Ez a cikk elmond mindent...

Azért érdemes megfigyelni az arányokat, hogy miről mennyit írtam... Hát igen, ez a program rohadtul nem csak a diétáról és az edzésről szól. Képtelen lennék csak arról írni. De arról írok, amiről akarok, mert ez az én blogom. :P

Nincsenek megjegyzések: