2014. július 31.

Fehérjét váltottam - Myprotein


Sokáig irigykedve és áhítozva néztem az összes olyan fitness receptoldalt, ahol fehérjeporos receptek voltak, mert én nem engedhettem meg magamnak. Azóta végeztem kalkulációkat, és rájöttem, hogy ha maradok a régi márkámnál (Peak), akkor ugyanannyira jön ki azonos mennyiségű fehérje árban, mint egy doboz túrónál (és most a makrókat még nem nézem annyira, csak a fehérjét). Ez eddig oké, de ha én spórolni akarok, és a legolcsóbb fehérjeforrásokat bevinni, akkor a csirkemellre kell "fanyalodnom". Ami nem rossz, csak könnyű megunni, és használni kell a fantáziát, hogy változatos legyen. Bár ez a túróra is igaz... 

Na de a lényeg, hogy közbejött szerencsére egy Myprotein nevű cég, ami egyre több helyen jött szembe velem, és felkeltette az érdeklődésemet. Számomra hiteles emberek is ajánlották, és összehasonlítva a többi itthon kapható hasonló proteinnel, kiemelkedő az ár-érték aránya (itt egy táblázat a számolásokról: katt ide), Angliában pedig piacvezető márka. És hát ugye nincsenek boltjaik, keveset költenek reklámra, leginkább ajánlás alapján terjed. Kicsit olyan network marketinges feeling, de én azt is szeretem (persze nem az összeset, hanem azt a pár korrektet).


Árban gyakorlatilag a legolcsóbb fehérjeforrás (majdnem ugyanannyi, mint a csirkemell). Itthon kapható kb. 30 g fehérjetartalmú fehérjék (ami gyakorlatban kb. 40 g por, mert ha nem prémium kategóriás, akkor nem 100% fehérje, hanem kb. 75-80%) átlagosan 200-250 Ft körül mozognak. 

Na most, ha valaki ügyes, és mondjuk 5 kg-sat vesz és/vagy akcióban rendel (márpedig itt állandóan akció van) + első vásárlós kóddal, stb., akkor akár 160 Ft-ra is kijöhet az a 30 g tiszta fehérje (!), ami ha minden nap 1 adagot eszem, akkor 4 hónapra elég (nekem elég a 25 g fehérje is, így 4,5 hónapra elég).

Én berendeltem két db 2,5 kg-s csomagot (így nem unok rá az ízére), ami 50 font volt akciósan együtt (amúgy +13 font), első vásárlós kódom volt (-5% mindenből), és shakert is vettem, így fizettem szállítással együtt 55,72 fontot, azaz 21 705 Ft-ot. De ha kivonom a shakert, akkor 54,45 font, azaz 21210 Ft.

Az én esetemben az árak (2x2,5 kg):
21210 Ft = 5000 g por
4242 Ft = 1000 g por

424 Ft = 100 g por = ebből 75 g fehérje
4,24 Ft = 1 g por = ebből 0,75 g fehérje
148 Ft =35 g por = ebből 26 g fehérje
169 Ft = 40 g por =ebből 30 g fehérje

Én minden nap egy adagot eszem (ha van edzésem, akkor természetesen utána), mert a szabály az, hogy a napi fehérjebevitelnek max. a fele lehet fehérjepor. De persze ettől én még messze járok, a lényeg az, hogy ez még mindig csak KIEGÉSZÍTŐ! Tehát a csirkemellel érdemben összehasonlítani csak úgy lehet, ha mint plusz fehérjeforrás nézzük az átlagos, nem sportolói, nem izomépítési szándékkal rendelkező fehérjebevitelhez képest.

Na, és hogy gyakorlatban is megmutassam a működését, itt egy egyszerű recept:

Almás-mákos proteines reggeli (ebéd/uzsonna)
421 kcal 42 g ch 37 g protein 10 g zsír


Akinek diétában édességhiánya van, annak szar a diétája! :P
Hozzávalók:
40 g zabpehely/zabkorpa (nálam zabpehelyliszt)
1 tojásfehérje
15 g mák
35 g fehérjepor
100 g alma

A fehérjeporon és az almán kívül mindent összekeverek és palacsintaként megsütöm. Ha kész, kevés vízzel sűrűre keverem a fehérjeport és a tetejére kockázom az almát. Az almát a palacsintába is bele lehet sütni, de szerintem kár lenne, mert pont kell az a kis savanyúság a többi édes mellé. Ja és persze ízlés szerint lehet ízesíteni. Az én esetemben vaníliaaroma, fahéj és citromlé volt. Akinek sok a 10 g zsír, az értelemszerűen kevesebb mákot tegyen bele.

A felhasznált fehérje tejszínes süti (Cookies & Cream volt) ízű volt. A másik, amit rendeltem epres (Strawberry Cream). Annak ellenére, hogy ez az egyik legkedveltebb íz (ebben elég komoly kutatást végeztem, mielőtt rendeltem, hogy tudjak választani a 40 íz közülpl. itt egy szavazás: katt ide), engem egyáltalán nem fogott meg. Biztos hogy legközelebb másmilyen ízűt fogok venni. Egyáltalán nincs rossz íze, csak nem az én ízlésemnek való. Ízlésen vitatkozni meg nem okos dolog... :) Így edzés után turmixként az epreset, nem edzős napon kajában pedig a sütiset eszem.

Nekem ízre a Peak fehérjéje emlékeim szerint jobban bejött. Viszont ha ugyanígy 25 g tiszta fehérjéhez szeretnék hozzájutni, náluk az nem 150 Ft, hanem 250 Ft. Nekem ez most nagyon nem mindegy... Tehát nem állítom,, hogy amikor milliomos leszek akkor is Myproteint fogok fogyasztani (de akkor talán nem is Peak-et hanem olyat amiben pl. nem mesterséges az édesítőszer, nincsenek színezékek stb.) de most nagyon örülök hogy "rátaláltam". :)

Amúgy így elolvasva a bejegyzésemet, úgy tűnhet, mintha tök profi lennék már a témában, de ez azért nem így kezdődött. Vagy 20 kérdést feltettem mind a magyar, mind az angol Myproteineseknek, de végül kitisztult a kép. :P Elsőre ijesztőnek tűnt a külföldi rendelés, de most már tök egyszerűnek tűnik így utólag. A csomag rendben megérkezett, minden oké volt. Ez a bejegyzés is sokat segített: Hogyan rendeljünk Myproten-ről
 
Így a végére én sem hagynám ki, hogy aki rendelni akar, első rendelőként ezzel a kóddal 5% kedvezményt kap: MP26072602

U.i.: Magyarországon is lehet venni Myproteint, csak itthon nincsenek kedvezmények: énproteinem.hu

Nincsenek megjegyzések: