2015. június 24.

3+1 hajápolási "eszköz", amibe egy életre beleszerettem

Korábban írtam már egy szépségápolási bejegyzést. Az tulajdonképpen egy olyan kísérlet volt egy szépségápolási rutin kiépítésére, ami kudarcba fulladt. Utólag rájöttem, hogy azért, mert túl sok dolog van megtervezve az életemben. Az ilyen dolgokat jobban szeretem spontán végezni, illetve nem ritkán hátrébb kerülnek prioritás szerint. Ezek számomra nem olyan élet-halál kérdése dolgok, mint pl. hogy ma is képzem magam, ma is sportolok, stb.

Szépségápolásban azt szeretem, ami egyszerű, gyors, olcsó (vagy kiváló ár-érték arányú) és természetes.

Tojás(sárgája)-sampon

Kb. fél éve mosok hajat tojássárgájával és IMÁDOM!!! Igen, egy kicsit macerásabb, mint benyomni a samponos flakont, de nagyon megéri! Amit cserébe kap a hajam, az mindent felülmúl!

Az elején citromlével és teafaolajjal készítem, de jó ideje már csak magában használom. Egyrészt, mert így még egyszerűbb (tényleg kb. csak kiveszem a tojást :D), másrészt a teafaolajat könnyű túladagolni és zavaróan erős szaga lehet. (persze akinek van energiája, más illóolajjal is készítheti)

Mivel ez tojássárgája, így ugye megmarad a tojásfehérje. Bár általában ez fordítva szokott problémaként felmerülni. Mindenesetre így az örök "szálkásító-testépítő" kérdés, hogy mi legyen a megmaradt tojássárgájával, megoldva!

Szóval mióta ezt használom, GYÖNYÖRŰ A HAJAM! És az még csak az egyik dolog, hogy úgy néz ki, mint a reklámokban. A legjobb, hogy úgy is viselkedik!

De nekem ez a döbbenetes különbség fel sem tűnt igazán, csak annyi jött át elsőre, hogy sokkal szebb a hajam. Aztán egyszer nem volt otthon tojás, és Sch… samponnal kellett hajat mosnom.
Teljesen másmilyen volt a hajam utána, egy hajmosás hatására! Régen azt hittem, hogy normális dolog, hogy az egekbe száll a hajam, hogy hamar újra zsírosodik, viszket kicsit a fejbőröm 2-3 nap után, kicsit korpásodik is, mert a hámréteg leválik, stb. Hát, nem az! Csak előtte nem tudtam, hogy lehet másmilyen is... Sokszor van úgy, hogy az ember nem tudja, hogy nagyon jó is lehetne valami, csak mert megszokta az elég jót, és nem érezte még a különbséget.

Ritka, hogy valaki csak úgy magától elgondolkodik arról, hogy mi is van ezekben a tisztálkodószerekben, hiszen a szülei is ilyennel mosnak hajat, az ő haját is ezzel mosták, mi baj lehet vele? Csak az, hogy teli van olyan mérgekkel, amiknek a hatását nyilvánvalóan nem érzi az ember rövidtávon, csak 40 év múlva csodálkozik, hogy miért beteg, amikor ő egészségesen él... Ez csak a másik aspketusa a dolognak azon kívül, hogy egyszerűen látom és érzem, hogy mennyivel jobb a testemnek a természetes anyag. Mindezt úgy, hogy a tojássárgája zsír, mégsem zsírosítja a hajam, szemben az eddigi összes samponommal...

Tangle Teezer

Sokaknak a többi eszköz már ismerős lehet, ezt a csodát viszont a nem beauty blog olvasók kevésbé ismerhetik. Számomra ez "a fésű".

Hajkefe evolúcióm:

1. legolcsóbb műanyag fésű: Nem tudom, hogyan tudtam valaha ezzel élni. Meg se fordult a fejemben, hogy talán nem normális dolog, hogy tépi a hajam, és lehet ezt másképp is...

2. disznósörte hajkefe: 100-ból 99-en dicsérik, úgyhogy megvettem. Gondoltam, most eljön egy korszakváltás. Hát, nem volt rossz, de számomra jó sem. Nagyon nehéz tisztítani, és a sörték nem fésülték át elég mélyen a hajam.

3. Remington Kreatin Therapy hajkefe: Újabb reménysugár, de sajnos ez se jött be. Egy ideig együtt használtam a disznósörte kefével. Azzal tudtam csomómentesíteni, ezzel meg szépre fésülni a végén. De a 3000 Ft-os hajkefének kiesett a sörtés része a keretből, és ez nem csak velem történt meg: Kreatin Therapy hajkefe - Krémmánia. Illetve a tisztítása számomra még ennek is nagyon macerás volt.

4. Tangle Teezer: Természetesen őt is sokan dicsérték, és páran persze "szerintem semmi extra" élményt is tapasztaltak, ahogy ez lenni szokott. Tangle Teezer - Krémmánia Viszont annyira döbbenetesen sokan voltak pozitív véleménnyel róla, hogy kockáztattam, és beszereztem. És ez tényleg MÁS, tényleg TÖBBET TUD!


Vizes, kócos hajból sima kb. 5 perc alatt
A 3 fő ok, amiért imádom:
Nem húzza, tépi a hajam, gyors a kifésülés!
Nagyon könnyen tisztítható, a hajat szinte csak lehúzom róla.
Kicsi, kompakt, könnyen magammal viszem, mert nincs nyele!

Én 3000 Ft-ért vettem iparfümérián, de annyira bevált, hogy 10 000-et is adnék érte, mert csak egyszer kell megvenni. Aki boltban szeretné megvenni, annak ajánlom a DM-es copy változatot, ami sokak szerint jobb is, mint az eredeti: Ebelin hajkefe - Krémmánia

Mindenki más szempontból vizsgálja a dolgot. Én kifejezetten örülök neki, hogy nincs nyele, viszont van, akinek meg nagyon hiányzik.
Ha tervezel venni egyet, ajánlom, hogy olvass el előtte blogbejegyzéseket róla. Egyrészt, mert vicces olvasni, ahogy mindenki leírja, hogy "én nem tudom, hogy csinálja, hogy a műanyag sörték így működnek, de ez egy csoda", másrészt könnyebben tudsz választani.


2300 Watt-os hajszárító

Igen, ez "csak" egy hajszárító. A lényeg nem is ez, hanem a Watt-szám. Ebben az esetben is a különbség megtapasztalása okozza a lelkesedésemet. Ugyanis mióta ezt használom, határozottan úgy gondolom, hogy hosszú hajnál egy ilyen watt-számú hajszárítóba kötelező befektetni (8000 Ft), ha nem akarsz idegbeteg lenni. Én korábban max. 1600 wattosat használtam, és nem gondoltam volna, hogy ennyit számít 700 watt különbség. Az egyik szenvedés, és "leszakad már a nyakam", a másik meg fun! :)



Ecet

Azért raktam ezt az utolsó helyre, mert már nem használom, mivel nem igazán kompatibilis a tojássárgájával. Ugyanis a tojássampont nem kell leöblíteni, és az ecet utána teljesen eltüntetné. Én elégnek érzem a tojássárgáját, viszont a tojássampon előtt rengeteget használtam, és ez az egyik legfőbb oka, hogy kibírtam a sz*r fésűkkel, mert az ecet után sokkal könnyebb és puhább volt a hajam, fényévekkel könnyebb volt kifésülni.


Nincsenek megjegyzések: